19 juni 2009

Misommararefirare

Kul väder å huvudvärk, vilken "hit"! Ja, det är ju inte sydafloden ute, drivisen lyser med sin frånvaro och tjälen har precis lämnat gräsmattan så lite nöjd kan man väl ändå vara. Hade sett fram emot ett firande på Taxinge slott eller alternativt Gåshaga men det blir en folköl i häradet av Nykvarn istället. Kanske lika bra det? Säkert med trevligt sällskap av myggorna i kärret och jag får ju inte glömma gummistövlarna som är ett måste på gyttjeåkern som kallas gräsmatta. Nä, det blir en lysande tillställning i gamla vänners lag (ja dom är gamla inte som vänner men väl äldre...) och C förståss, hon är bra. Det blir ett åk i den Tyska befälsvagnen ner dit eftersom jag inte riktigt litar på C's fordon och kanske också lite för att reta värdparet som också gjort det fatala misstaget att skaffa en SAAB. Lite som att strö salt i såret på en redan liggande.
Äckligt trevlig bild!

1 kommentar:

  1. Gullig bild, den är du upp i dagen. Hälsa kinesen och hans familj. Jag sätter mig nu i min tyska underbefälsbil (inte riktigt en Bayrische, typ fattigmansversionen, men jag får iaf ratta den själv) kör över till Amagerfelledsvej och hämtar min C på DR, sen tebax över brojäveln igen för att förhandla mig fram genom trafiken till båstad där vi kl 14.00 skall göra raketen runt midsommarstången. Hoppas att jag framåt småtimmarna kan introducera min midsommarstång i det danska köttet.

    SvaraRadera