24 maj 2009

Retardation

1. Jag tycker normalt inte Henrik Schyffert är speciellt rolig eller intressant även om ingen kan ta ifrån honom att han var en drivande faktor bakom Killinggänget. Iallafall, för att för en gångs skull få någon, om än liten, valuta för TV-licenspengarna så switchade jag över till SVT1 igår kväll för att se honom. Då händer det oförklarliga; han är ganska bra i sin show!?!? Hur kan detta komma sig att jag helt plötsligt tycker att han har en del att komma med? Till och med hans beskrivning av 80 och 90talen träffar en del måltavlor och han har helt klart förstått en del om komikens inverkan på folk. Nä, det var ingen vanlig Schyffert föreställning som visades men mer som en enmans talkshow/föredrag med lite blandat innehåll. Lite som Kjell A. Nordströms föredrag brukar vara, genom att belysa det självklara. Undrar om jag blivit dummare eller om Schyffert blivit bättre? Man kan hoppas på det senare men inget är säkert här i världen.

2. Var på Apoteket igår för att köpa Magnecyl och blev bemött med totalt oförstående när jag kontaktade personalen efter att inte hittat det i den vanliga lådan (ni vet dom där lådorna under hyllorna där dom har storförpackningarna). "Har du inte hört det? Magnecyl finns inte mer!" Vadsarusaru? Hur gick det till? Vem har fattat detta vedervärdiga beslut? Får man göra så? Slutat tillverka? Hur i hela fridens namn kan man bara så där sluta tillverka Magnecyl? Vart är världen på väg? Vad ska jag nu äta till fukost? Hur ska jag nu orka med ett gympass? Mitt hjärta sviktar av nyheten och jag måste sätta mig för att samla tankarna. Efter en stund frågar jag personalen om alternativ och det visar sig att det finns 2 stycken alternativa tabletter med samma aktiva ingrediens (acetylsalisylsyra) och ingen av dem finns för övrigt i storpack. Jag fassnar för det gamla märket Aspirin även om den bara finns i liten förpackning. Varför finns det inte större förpackningar än 50 tabletter?
Tar en tablett före dagens gympass och märker; ingenting! Den har helt enkelt inte samma verkan och eller placeboeffekt som en magnecyl! Var tvungen att avbryta gympasset i förtid efter en kraftig smärta i nacken (jag tränade ben!) och linka hem i bedrövelse. Man undrar hur framtiden nu skall bli, när denna viktiga komponent för livskvalitet utraderats av läkemedelsindustrin?
Suck å stön!!

2 kommentarer:

  1. Fan, missade Schyffert på TV. Såg det live i Malmö, det var asbra (om det är 90-talsshowen du menar).

    SvaraRadera
  2. http://svtplay.se/v/1567695/the_90_s_-_ett_forsvarstal/the_90_s_-_ett_forsvarstal

    SvaraRadera