22 februari 2009

I'm back

Dom intensiva dagarna på dom norra breddgraderna har tagit sin ände och jag befinner mig åter på "home ground" som man säger i ett annat land. Trotts en otroligt trevlig helg är det fruktansvärt skönt att vara hemma igen!
Jag kan inte låta bli att reflektera över det återkommande vädret. Jag är en sån som tycker om snö, och visst är det fint när det snöar här i Sthlm, men varför är det ingen som gör något åt temperaturen? Borde det inte gå att termostatreglera vädret och sänka temperaturen ett par grader här i södra mellansverige så att snön ligger ett par dagar åtminstone, samtidigt som vi kompenserar med att höja temperaturen ett par grader i norrland så att det kan snöa mer där? På det stora hela skulle det jämna ut sig klimatmässigt men det skulle bli så mycket trevligare för alla....

I Sthlm tvättar man bilen minst en gång i veckan men den är iallafall alltid smutsig! I norrland tvättar dom bilarna en gång i månaden men dom är alltid rena. Vi körde ca. 30 mil med hyrbilen vi hade från Kiruna till Riksgränsen och den var fortfarande renare när vi lämnade tillbaka den än vad min bil är efter att jag kört 2Km från biltvätten och hem......


Kanske dags att öppna en "bilskit" i Norrland?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar