19 februari 2009

Utanför verkligheten

Befinner mig nu bortom all redlighet i ett svinkallt norrland där man knappt kan sticka näsan utanför dörren utan att få frostskador. Det första som gjordes när vi kom till "gränsen" var att gå in på hotellet och beställa en hamburgare och en öl till det facila priset av 179:-!!! Ja, nu pratar jag svenska kronor!!! Medan vi sitter och äter kommer bandet in, som för övrigt var på samm plan som oss från Sthlm, och det visar sig att det är en i släkten Boklöv som sjunger. Melodin går: s, s, s, sk, hu, hu, hu, huli, mu, mu, mu, muga......


Nåväl, burgaren äts, ölen njuts och sen bär det av ett par kilometer tillbaka efter vägen till det ställe i ingenstans vi bor på. Efter avlastning och bärning flera hundra meter i 25 minusgrader kommer vi in och tar en bastu. Simon har förfrusit fötterna i bilen och ligger med dem i högläge i bastun. Det kommer dock senare fram att det t.o.m. händer att han förfryser dem när han ligger hemma i sängen, så jag tror att han bara simulerar.


TopGun går på projektor och vi spelar kort. Helt klart är att jag är ålderman i samfundet med en marginal på minst 10 år, men det medför bara att vi alla är på samma nivå.....

Fortfarande lite vemodig och jag saknar Tobbe å Linda...

Om jag skulle laddat upp någon bild skulle det varit på ingenting men eftersom jag kör på 300baud (som vi gjorde i mitten av 80talet) så kan jag inte ens ladda upp den bilden......






Kallt som satan.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar