17 februari 2009

Reflektion

Vad passar bättre efter en diger ostbricka och en flaska knepigt spanskt "rötjut" än en liten kort reflektion?

För det första flyttade jag bloggen hit för att blogg.se har tappat ett par flaskor sirap i sina servrar vilket medfört att det går för långsamt, tillochmed för mig, att publicera ett inlägg. Jag citerar Anders Timell: "Verrry bäääd!"


2:a
Har en liten fundering, som växer sig större, om det kanske är dags att lackera om min motorcykel? Var idag förbi "Ivves" och kollade på lite alternativ och beslutsvåndan är större än någonsin efter att ha kollat ett 40-tal tanklackeringar. Måste dock påpeka det tafatta bemötandet av personalen (Ivve själv är pensionerad och bygger numera stora modellplan med turbin/jetmotorer. Coolt!). Konversationen går:

-Om man bestämmer sig för hur man vill ha det kan man bara komma förbi med prylarna eller måste man ringa först?

-Ja du kan komma förbi om vi är här eller så kan du ringa eller om vi inte är här kan du lämna prylarna på verkstaden. Men det är kanske bra om vi vet hur vi ska lacka, kanske ska du ringa först, eller kom hit med prylarna, öh, kanske, ööö, tror du ska ringa först, kanske....

-Hur mycket kostar det för den där lacken då?

-Nja, öh, det brukar hamna på 10 till 12 men det kan kosta 15, det beror lite på.....

-Vad beror det på?

-Ja, hur man vill ha det lackat.

-Ja, men om jag vill ha det precis som det där exemplet?

-Ja, då kostar det nog mellan 10 och 14,,,, nånting sånt.......

OK, jag tror jag förstår, inte!



Foppa, du är för jävla bra men lägg för fan grillerna på hyllan innan du har huvudet under armen. Om det är så himla kula att lajja i rinken kanske det är dags att gå med i ett hockeybockykorplag iställer?



Nu vill jag åka MC!!!!!! Nja, inte just nu för nu är det mörkt och kallt men gärna imorgon om det är 20 grader varmt och sol.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar