21 februari 2009

Snörapport

Gårdagen mitt i ingenstans avlöpte med en hel del skid och brädåkning, ofta i flatljus och 15 minusgrader men med några riktigt fina åk i sol. Kan starkt rekommendera Riksgränsen för dem som uppskattar off-pist åkning men om man är ute efter piståkning så har man kommit fel då det finns ca. 5 nedfarter som samtliga är 15-20meter breda..... Men som sagt, off-pisten täcker näst intill hela berget så när det finns snö är möjligheterna enorma.

Otroligt lättsamma och trevliga människor (ca 40st) Johan fått ihop här uppe! Kan förklaringen vara att det till >90% är folk från norr om Dalälven? Troligen!

Idag är jag förpassad i "stugan" med ett knä som inte mår som det ska och det är inte utan att det känns lite tråkigt att sitta här själv när resten är ute i backarna. Inte hela värden kanske för det snöar en del och är åter "flatljus" och eftersom jag inte är helt stabil i lekamen så är skaderisken stor. Nu ska jag roa mig med att sova ikapp nattens förlorade sömn...
Zzzz


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar