2 mars 2009

Barn....

befinner mig i ett underbart snölandskap där backarna är välpreparerade, temperaturen perfekt, det bästa sällskapet, inte för långa liftköer och allt vore perfekt om det inte vore för alla dessa barn. Ja, jag har inget emot barn i sig men det är alla dessa ungar som har fruktansvärt tafatta föräldrar som jag stör mig på. Man står i den lilla liftkön och lyssnar på följande dialog:
Barnet- mouääää, ja vill inte ha vantar fattaru ingenting, idiot, mouääääbuhu
Pappan - OK, då kan jag ta dom
Barnet- mouääääähä, ja fryseeeer, dumma dig! määäääääähähähä
Pappan- OK här är vantarna.
Barnet- buähähä, ja viiiiil inteeeee
Till slut är det min tur att hoppa upp i liften och barnet med pappa blir kvar och fortsätter sin "pedagogiska diskution"... Jag ser fram emot en lung tur till toppen med några 12-13åringar och en mamma till ett av barnen, men inte då. En av ungarna får för sig att "prata" med en kompis som heter Lukas i liftgungan framför. Det är helt tydligt att Lukas inte hör ett skvatt då han inte reagerar men det hjälps inte. Nä, ungen som sitter bredvid mig skriker, skriker å skriker lite mer. Eftersom Lukas inte hör ter det sig självklart för ungen bredvid att skrika att Lukas är kort, Lukas är klen, Lukas har korta skidor, Lukas är 13år, Lukas ska leta efter honom i backen.... Efter 3min talar jag om för grabben att "Lukas HÖR inte vad du skriker så du kan sluta nu". Vad gör grabben? Jo han skriker LUKAS, LUKAS, LUKAS. Ingen reaktion. Mamman sitter tyst brevid helt oberörd.

Mina barn, ja dom är ju inte barn längre, har aldrig burit sig åt på det här viset och det blir tydligt när vi går in på affären och till och med dom kommenterar hur alla ungar "bär sig åt". Detta medan en samling föräldrar står och ser på när 3st 5åringar springer runt i en fullkomligt packad affär med "barn-kundvagnar" och har rally och kraschar in i hyllor och andra kunder. Inte en kommentar från föräldrarna utan dom verkar tycka det är helt normalt och tillåmed roligt.....
Vakna föräldrar annars går hela sammhället åt pipan!!!!


1 kommentar:

  1. var är du, deppjocke. kom igen och nu och kamma till dig för satan!

    SvaraRadera