1 mars 2009

blogg hit å blogg dit...

ville helt enkelt inte skriva någon "blogg" igår å då vart det inte nåt heller. Vet inte om det var för att jag inte kom på något intelligent och inte heller något semiintelligent utan bara hade trasiga tankar som inte behövde komma ut, men det är väl skit samma.

Nu sitter vi iallafall i bilen på väg mot WhoValley, jag Tobbe å Linda. Tobbe e schauför idag och det är tydligt att han brås på far sin då han är fenomenal på att köra bil!

Vi är inte ensamma om att var på väg till fjälls, men jag kan inte förstå att så många från Stockholmsområdet är på väg norrut. Borde inte alla Stockholmare vara på väg hem? Jag vill inte att dom ska vara i fjällen när jag är där!! Sen kan man också se en tydlig trend att folket från öst invaderat sverige. Ja, nu är det inte bärplockare i små trasiga Lador med 2m packning på taket jag pratar om. Nä, nu är vägen full av Ryssar och Lätter i stora BMW. Många av dom har nog inte haft körkort i mer än en vecka eller så är dom vana att köra på kostigar där dom kommer ifrån för här ligger dom mitt i vägen även om det är 2-filigt. Irritationen är hög när dom inte släpper förbi oss. Flight of the Conchords rullar på Zune genom stereon och det känns bra att vara på väg....... Låten "If you're into it" är enl. Tobbe den bästa kärlekslåten någonsin hittils och än så länge. Kan vara benägen att hålla med.

Här är ett excempel på en Lett i en X5 som irriterade oss en bra stund innan Dragon Gate där vi till slut kom förbi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar