28 mars 2009

Skog

Det är inte förrän man tar sig iväg till pappersinsamlingen som man märker hur helvetes mycket papper det går åt i onödan. Eftersom jag har "Reklam, nej tack!" på brevlådan så får jag kanske bara hälften så mycket reklam som andra utan skylt. Detta då jag, som tidigare nämnt, varannan vecka har en reklamutdelare som varken läser eller pratar Svenska så det blir en del iallafall. Sen har jag bara dagstidning Fre-Sön och får väl inte mer räkningar än gemene man så man tycker inte det ska bli så mycket egentligen? Har precis varit till den gröna insamlingslådan med med de sista månadernas samling, vilket gav bilen fylld till bredden med 10 påsar papper!!!
Kan tyckas vara ett visst slöseri....

2 kommentarer:

  1. Om en döv man går i skogen när ett träd faller, låter det något då?

    Jag recyklar PET-flaskor, men vad är dom gjorda av egentligen? Och vad blir dom sen?

    SvaraRadera
  2. Vi verkar ha samma utdelare av reklam, dom kan dock inte tolka ordet _Ingen_ (Ingen reklam tack !) därav slöseriet med papper (dvs skog)

    Hank: PET = Polyethylene_terephthalate som är en sk. termoplastisk polymer. Blir till bland annat fleece tröjor i "second life"

    SvaraRadera