20 mars 2009

Tråkigt

att Svenska folket har så trasig personuppfattning att genomsnittet tror att allas vår Laila Bagge åker ur "let's dance" i helgen. Detta till fördel för den sliskige Morgan Alling!!!! Men hallå, vad är det som händer? Jag kan förstå att Magnus Samuelsson är storfavorit men Morgan? Han är inte bara sliskigt lismande, ful och allmänt jobbig utan han är dessutom aldeldes för "överglad". Ja nu är det ju inte så att jag någonsin sett skitprogrammet i fråga men jag har ändå rätt till den korrekta åsikten efter att ha sett personerna på bild i tidningen och där ser man tydligt att Bagge borde vinna.

För övrigt blir jag mer och mer förargad (finare omskrivning av "jävligt förbannad och irriterad") över statsförmynderiet som förekommer i Svenska sammhället. Allt från att staten skall ha reda på vart mina pengar som jag sätter in på banken kommer ifrån till att dom beskattar naturprodukter till den milda grad att jag riskerar gå i konkurs! Jag sällar mig till dem som anser att rena naturprodukter istället borde främjas och inte som nu beskattas extra helt utan grund. Borde det inte vara så att naturliga produkter utan industriella tillsattser borde skattesubvensioneras för att få ett "grönare" sammhälle? Jag tycker därmed att staten skulle främja ekologiska produkter så som ekologisk mjölk och ekologiskt snus istället för att beskatta dessa helt otillbörligt. Jaha tänker du, det kan du kanske hålla med om för mjölk, men inte för snus för det är farligt, bla, bla, bla. Men då tänker jag -du är en idiot! Du vet väl att det finns forskning som påvisar att man kan få cancer av att dricka mjölk, sammtidigt som det finns forskning som påvisar att man INTE får cancer av snus. Sug på den jävla "allan"!! Snus är en naturprodukt som främjar prestation och koncentration på ett utomordentligt sätt samtidigt som produktens enda mycket begränsade föroreningen sitter i snusdosans lock. Kommer du ihåg de stora 500g snusförpackningarna som man köpte på det glada 80talet? Dom bestod endast av vaxat papper och allt igenom en behaglig naturprodukt som var perfekt att förvara i kylskåpet alternativt i ryggsäcken när man var ute på vandring.

Upp till kamp för skattesubventionering på ekologiskt natursnus!


3 kommentarer:

  1. Äntligen ett vettigt inlägg på min hatt. Bra jobbat Leifzman

    SvaraRadera
  2. Zum Befehl!
    Esa-Pekka här håller med. Även om jag inte nyttjar snus själv så håller jag helt med. Men varför ekologiskt? Om man meckar med produkterna lite i labbet så blir dom oftast bättre. Längre hållbarhet,snyggare färger och lite godare.
    Satt på halvfemsen i går kväll, Simon Spies gamla stamhak.Där får man röka. I hela lokalen. Total nostalgi, man har nästan glömt hur bra det var. Och så här dagen efter behöver man inte röka något, det räcker att lukta på kläderna. Tack, Fogh-Rasmussen!

    SvaraRadera
  3. Glömde råga; vad är det för program du pratar om som innehåller "morgan" och "laila"? Låter som en tecknad barnfilm från 70-talet; "Morgan och Laila räddar prolitariatet", eller "Laila och Morgan på FNL-läger".

    Kolla in kalabaliken på Kastrup (cool alliteration, btw) idag. Det var inte jag, lovar.

    SvaraRadera