22 mars 2009

Helgen i långhet

Fre kväll med biobesök. Kollade "Watchmen" och vart mycket possitivt överaskad av en konstnärlig handling och ett hoppande i tid och rum i stil med Tarantino. Trotts att den är baserad på tecknad serie så håller den hög klass och skall inte förknippas med någon avskyvärd Spiderman-film.

Lördag med 1timmes frukost och tidningsläsning (portvinstå kan botas med c-vitamin så nu behöver inte Thalin sluta med vinet), ladda tvättmaskin, cykling, morgonpass på gymmet följt av 1,5mil på cykel. Hem å dusha, mera tvätt, lunch med tonfisk å makaroner sen en liten middagslur följt av dammsugning av huset och av skurning av golv och slutligen middagslagning och TV-soffan. Robinson är även detta år en katastrof i stort format och man häpnar gång på gång över hur inbecilla deltagarna är. TV4 har gjort en stor insats och verkligen lyckats hitta en samling klentrogna antiindivider. Söndag också med tidningsläsning, cykling å nytt gymbesök följt av lunch och den obligatoriska tuppluren. Bakning av matbröd och kanelbullar, fortsatt städning av kontorsrum (det tar aldrig slut på sladdar å skräp) och, nu snöar det igen. Jag som skulle ut å dammsuga bilen; va fan ärehär? Varför får det inte vara finväder flera dar i rad? Vem har bestämmt det? Tycker det är dålig stil! Nu bär det av till Weberg för bärhjälp så jag missar tyvärr när "läppen" Rosing får på nöten i Wipeout men jag kommer med nöje att kolla episoden på webben.
min brödföda

3 kommentarer:

  1. Ja, den ska inte vara skitig när jag åker i den!

    SvaraRadera
  2. Bakar bullar och dammsuger. Får jag bo hos dig?

    SvaraRadera