20 april 2009

det går som det går tills det inte går nå mer

Nu är dom här, eller iallafall i krokarna. Vilka? Världens bästa melodiösa band förärar Stockholm med ett besök och spelning nu på Torsdag. Tyvärr verkar spelningen vara kombinerad med någon typ av matintag vilket jag totalt förkastar så jag tvekar fortfarande om jag skall försöka få tag på biljett. Men å andra sidan vore det synd att missa tillfället... För övrigt får man anse det dåligt att vissa mindre bemedlade vänner bosatta i Sala inte besökte spelningen där på långfredagen. Världens bästa låttext i Sverige finns att läsa här!

Bandets hemsida HÄR

3 kommentarer:

  1. Hmmm, Rockland har annars ett gått anseende. Det brukar inte dyka upp halvfigurer där, dock är stället känt för nostalgispelningar med blues rock band- på lördag är det dags för The Quireboys. Det närmaste Svenne Rubins jag kan minnas på den scenen är M.A Numminen. Där texter handlar om livets centrala ämnen, brandbilar, amazoner och gummibollar.

    SvaraRadera
  2. quireboys? var? jag kommer!!!!!!!! om svenne rubins spelar i åkersberga så är väl inte det riktigt som att likställa med en spelning i huvudstan eller? Jävla mupp. du är lika bitter, om inte värre, som din idiotpolare.

    SvaraRadera
  3. Till anonym inbillningssjuk: Stockholm=huvudstad, Åkersberga=metropol. Din kommentar påvisar endast din begränsade uppfattningsförmåga tillika assosiationskunnande likt en näve grus. Var i texten tror du jag refererade till Åkersberga? Spelningen sker i krokarna kring Slussen och senast i förra veckan räknades detta till Stockholm och jag har till dags dato inte fått information om att Åkersberga startat annektering. Stackars lilla vanliga människa!

    SvaraRadera