6 april 2009

Slut på helgen

"äntligen" är det slut på helgeländet och tillbaka till den härliga vardagen. Jo tjena! Om någon mot förmodan undrar varför det inte bloggats något här på flera dagar så beror det på att jag i helgen bara hunnit med 2 saker (förutom gymmet och brödbak). Har läst igenom J Lapidus "aldrig fucka upp" och när jag väl börjar läsa något så blir jag närmast manisk och har inte tid med annat, varför jag inte har suttit vid PC:n mer än 2 minuter i helgen. Boken var inte bra så om du läst hans "snabba cash" så gör dig inte besvär att bläddra igenom denna. Det enda andra viktiga var att i Lördags var jag i Alvik och beskådade årets viktigaste idrottsevent, SM i hembryggt öl. Det var en kämparglöd utan dess like bland kombatanterna som slogs om att få så många som möjligt att dricka just deras öl. 92 olika bryggder (354 i dommartävlingen) i 3 klasser tävlade om publikens röster om att vara bäst. Själv riktade jag främst i mig på att prova IPA:er (India Pale Ale) även om en och annan pilsner och ljus lager testades som omväxling. Hann med att prova 28 olika sorter och naturligtvis föll min röst på min kamrat Peters Herzigs otroligt mustiga IPA "Doubble Trouble". Har druckit den tidigare och även förärats en och annan flaska som hemleverans och det är helt klart att det är en bryggd av rang. Som god tvåa röstade jag på Peter Nilssons & Jim Hallanders "the uggly duckling" och som 3a Bo Ströms & Per Thorens "the last buffalo IPA". SMaskens!

3 kommentarer:

  1. Du låter din personlighet återspeglas i namnen på de öl du föredrar.

    SvaraRadera
  2. Double Trouble låter både gott spänande och lyckbringande. Eller hur man nu ser det...

    SvaraRadera
  3. Vi tackar för rösten. Tyvärr var det inte många med din goda smak på plats. /P.Nilsson

    SvaraRadera