7 april 2009

Fötter

Jag är en ordningsam person som lever efter devisen "var sak har sin plats". Detta innebär att jag inte tappar bort saker, vet var alla mina saker är sammtidigt som jag försöker att bara ha bra saker och slänger dåliga. Jag har fortfarande smärtsamma minnen av när jag tappade mina nycklar när jag var i 7års åldern och jag var riktigt grinig när jag glömde mina nycklar i fjällen senaste sportlovet (men jag visste precis var jag glömt dom). Nå, nu har saker fått fötter och det är riktigt allvarligt. För ca. 10 månader sedan, försvann helt oförklarligt vår bästa pizza slizer gjord av finaste kromvandium. En dag var den lixom bara borta. Hur kan man tappa bort en pizza slizer som normalt inte lämnar köket? Detta har förbryllat och irriterat och vi har hittils fått använda vår "backup" slizer gjord i nylon. Inte lika flashig men den har fungerat. Tills nu. I Söndags vart det pizza (jag läste bok och hade inte tid att laga mat) och när den kom hem skulle den "slizas". Nu har det hänt igen, nästa pizza slizer är borta! Hur är det möjligt? Normalt tar man den ur lågan, skär pizzan, stoppar den i diskmaskinen och sen tillbaks till lådan. Två pizza slizers borttappade i köket och det på mindre än ett år!
Det är något skumt i görningen!


2 kommentarer:

  1. Saida säger: Du har förlagt den på Wikipedia- http://sv.wikipedia.org/wiki/Pizzakniv

    Eller så har du som en slarver kastat den tillsammans med köpepizzakartongen.
    Du får ha bättre ordning på dina övriga nyttoprylar så som sparrisskalaren och näshårsbrännaren, vilka också lätt göms i det avfall som uppstår vid nyttjande.

    SvaraRadera
  2. Det är en ren materialfråga. "komvandium" är extremt kortlivat - ingen vet egentligen inte helt säkert att det existerar. Du kommer aldrig att hitta den. Köp en ny - i svenst rostfritt.

    SvaraRadera