6 april 2009

Värdelös reklam

Kan inte låta bli att undra hur staten tänker egentligen. Nu har det tydligen skett en tankevurpa igen (tror dom har ett evigt surpluslager med tankevurpor). Jag anmälde mig för ett drygt halvår sedan till Svenska spel som medlem vilket renderar till att man får tillgång till ett konto på Internet där man kan spela och hålla koll på sina spelresultat. För mig som spelar en gång varannan månad är detta lysande då jag inte behöver hålla koll på om jag vunnit eller ej då det kommer ett e-post meddelande med mitt resultat. So far so good kan man tycka, men det finns en hake (naturligtvis). Man får förmoda att denna tjänst är mer utformad till de mer frekventa spelarna och inte för oss sällanspelare och hur utnyttjar då Svenska spel (staten) detta? Jo med reklam naturligtvis! Det skickas en jäkla massa mail med "erbjudande om spelrabatt", "nu har vi ett nytt spel för dig", "vet du att du kan vinna mycket pengar på spel XYZ?", "det är lätt att vinna om du spelar på ZYX" och min favorit "du får 50 kronor rabatt om du spelar på triss innan datum x". Så samtidigt som staten har problem med spelnarkomaner så vill dom ha in fler i träsket, snacka om dubbelmoral! Är man förvånad? Inte då, det ger mer skattepengar i kistan. På mig fungerar dylik massreklam snarare tvärrt om och jag blir bara irriterad och vägrar. Skitbolag! Att det sen tar en evighet att hitta inställningarna på sitt konto där man avsäger sig all vidare marknadsföring gör inte sken bättre. En bra tjänst med spelkontroll besudlat med en massa marknadstjafs och irritationen är på topp!

Jag är definitivt speloberoende, iallafall tills GTA kommer i en live version!






2 kommentarer:

  1. Då föreslår jag att du slutar dricka också. Samma strategi där. Tänk om du inte druckit, tänk. ettan brrrr, tvåan brrrr, trean brrrr, fyran brumbrum, framme!

    SvaraRadera
  2. Leif, Svenska Spels site är näst sämst i Sverige. Endast SAS (flygbolaget, inte institute) har en sämre. Och dubbelmoralen kommer att finnas där så länge:

    1. Staten tror att den kan/måste/bör skydda dig från dig själv
    2. Staten sysslar med annat än nattväkteri

    Så spelmonopolet måste avskaffas och statens roll måste minimeras till att skydda oss från ofrivilligt våld (alltså polis och militär) samt skydda ingångna kontrakt (domstolar).

    SvaraRadera