9 april 2009

Nonsens

Slut på regnet och solen tittar fram med ett för kvällsvarden gulaktigt varmt sken. En värme sprider sig i själen som en varm filt i nordanvind när det annars är så kallt. Ha, ha.

Pratade med föräldrarna i telefonen för en stund sedan och det kom på tal att det händer att dom går in här och läser vad jag skriver. Lite skrämmande kan det då kännas när dom nämner att dom tycker jag har korrekta åsikter (för det mesta iallafall). Betyder det att man är inskolad i fållan redan sedan barnsben eller är det så att min mentala ålder passerat pensionsåldern? Jag tycker annars oftast inte som alla andra men detta har sin enkla förklaring att dom flesta andra tycker fel. Har riktigt svårt att förstå det mentala handikapp som är så utspritt i sammhället och än mer förvånad att ingen verkar vilja göra något åt det. Men det är väl så enkelt att den stora massan som inte förstår att tänka rätt inte heller inser att dom tycker fel och då helt sonika fortsätter på det felaktigt inkörda spåret och tänker sig ännu längre ner i diket. Lite som att det genetiska urvalet inte riktigt kommit ur startgroparna när det gäller mänskligheten. För mig och mina få gelikar som tänker klart, är det en ständig kamp i full robinsonstil och liknelser som att befinna sig på en obebodd ö är inte långt borta. Det är tur att jag inte är en helt ensam Robinson och att det finns en del som iallafall tänker halvklart, men alla Fredag i den stora massan drygar ut tillvaron.
Tänk om, tänk rätt!




2 kommentarer:

  1. Vad hette den där figuren? Kapten Stofil?

    Eftersom det är för sent för oss att dö unga och snygga, får vi fokusera på att bli riktigt jävla gamla och sura som satan. Jag skall bli en sån som kör ultrasakta i ytterfilen, med hatt och hänglsen och gnälla på dagens ungdom.

    Min morfar brukade säga att det var bättre förr, får då var kvinnorna yngre. Det skall bli mitt motto.

    SvaraRadera
  2. Jag vet inte varför, men: http://tobietellberg.blogspot.com/

    SvaraRadera